Koronavírus, preventívne opatrenia a posilnenie imunitného systému

Vzhľadom na nedávnu situáciu spôsobenú koronavírusom, je pravdepodobné, že väčšina ľudí o tomto kmene vírusu nikdy nepočula, hoci iné formy v minulosti spôsobili významné nákazy. Koronavírusy sú skupinou vírusov, ktoré spôsobujú choroby u ľudí a iných cicavcov, vtákov, netopierov a plazov. Ak sú ľudia infikovaní, väčšina vírusov spôsobuje mierne infekcie dýchacích ciest, ale, ako sme videli pri koronavíruse Wuhan, v zriedkavých prípadoch môže byť koronavírusová infekcia smrteľná.

Mnoho ľudí sa so zvýšenou pozornosťou pýta, čo môžu urobiť, aby sa chránili pred koronavírusom. Kľúčové bezpečnostné opatrenia sú umývanie rúk, maska ​​a vyhýbanie sa cestovaniu. Je tiež dôležité zamerať sa na budovanie silnejšieho imunitného systému. So silným imunitným systémom ste v bezpečí pred napadnutím všetkými, ale naj virulentnejšími mikroorganizmami. Je tiež pravdepodobné, že vaša odolnosť voči vírusovým infekciám a chrípkam by bola, pri silnejšom imunitnom systéme, vyššia. 

V tomto článku sa pozrieme na nasledujúce témy:

Jednoduché kroky na podporu imunitného systému
Vitamín D a jeho rola v imunitnom systéme
Prírodné prístupy k posilneniu imunitného zdravia

 

 koronavirus_pangreen_1

 

Jednoduché kroky na podporu imunitného systému


Princípy posilnenia imunitného systému sú pomerne jednoduché. Prvým cieľom je zabezpečiť, aby ste imunitnému systému dodali životne dôležité živiny konzumáciou zdraviu prospešnej stravy a správnymi výživovými doplnkami. Nedostatok prakticky každej živiny môže významne narušiť imunitu. Ďalším krokom je zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa dostatok spánku a účasť na pravidelnom cvičebnom programe. Poskytujte svojmu telu optimálnu výživu a naučte sa zvládať stres, tak dosiahnete, že váš imunitný systém bude fungovať v špičkovom stave. Posilnenie imunitného systému nielen zvyšuje odolnosť proti nachladnutiu a chrípke a iným infekciám, ale tiež vám môže pomôcť chrániť sa pred chronickými chorobami.

Kľúčové kroky na podporu imunitného systému

  • Pre imunitu je nevyhnutný zdravý životný štýl. Nezabudnite jesť zdravú výživu, cvičiť, vyhnúť sa toxínom, udržiavať primeranú telesnú hmotnosť a mať dostatok spánku.
  • Stres znižuje imunitu. Podniknite kroky na zvládanie stresu. Vyskúšajte techniky na relaxáciu, ako sú dychové cvičenia, vizualizácia alebo meditácia.
  • Vyvarujte sa rafinovaným cukrom a nasýteným tukom, ale uistite sa, že máte dostatok kvalitných bielkovín a nenasýtených mastných kyselín.
  • Užívajte vitamín C ako doplnok výživy, 500 až 1 000 mg až trikrát denne, alebo vyskúšajte prírodnú formu Vitamínu C vo forme Rakytníkového oleja.
  • Zvýšte hladinu vitamínu D. Užívajte 2 000 až 5 000 IU denne.
  • Užívajte doplnky výživy na podporu imunity

 

Vitamín D a jeho rola v imunitnom systéme

Každý vie, aký dôležitý je vitamín D pre zdravé kosti, ale jeho úloha v ľudskom zdraví ide omnoho ďalej. Moderný výskum teraz ukazuje, že vitamín D sa zameriava na viac ako 2 000 génov (asi 10% ľudského genómu) v ľudskom tele. Je známe, že nízka hladina vitamínu D môže prispievať k rozvoju najmenej 17 druhov rakoviny, ako aj srdcových chorôb, mŕtvice, vysokého krvného tlaku, autoimunitných ochorení, cukrovky, depresie a mnohých ďalších bežných zdravotných stavov. Pokiaľ ide o prevenciu chrípky, je známe, že:

  • Jedinci, ktorí majú hladinu vitamínu D v krvi nižšiu ako 38 ng/ml, mali dvakrát toľko infekcií horných dýchacích ciest ako tí s vyššími hladinami.
  • Deti, ktoré denne užívali 1 200 IU vitamínu D, znížili riziko vzniku chrípky o 58 percent.
  • Ženy užívajúce 2 000 IU vitamínu D (na ochranu kostí) mali v priemere o 30% menej epizód nachladnutia a chrípky v porovnaní so ženami, ktoré užívali 200 IU vitamínu D.
  • Pretože sa odhaduje, že každý z dvoch Američanov bude mať pravdepodobne hladinu v krvi pod 20 ng / ml, môže sa ukázať, že rozšírené doplňovanie vitamínu D je účinnejšie a menej nákladné ako bežné očkovanie proti chrípke. Aby sa zabezpečil optimálny stav vitamínu D, väčšina zdravotníckych odborníkov obhajuje denné dávky 2 000 až 5 000 IU, a to aj u zjavne zdravých dospelých jedincov. Výskum jednoznačne podporuje túto vyššiu dávku, najmä v zimných mesiacoch.
  • Vitamín D môžete užívať v tekutej forme alebo ako Rybí olej - najlepšia kombinácia je nakvapkať si tekutý Vitamín D do lyžičky Rybieho oleja. Vitamín D sa totiž najlepšie rozpúšťa v tuku. 

 

Prírodné prístupy k posilneniu imunitného zdravia

Neexistujú žiadne prírodné produkty s dokázanou klinickou účinnosťou proti koronavírusu, ale existuje ich niekoľko, ktorých užívanie je zmysluplné na poskytnutie všeobecnej podpory imunity. Uvádzame niektoré z najlepších hľadísk:

 

Serrapeptáza


Serratia peptidáza alebo serrapeptáza je tráviaci enzým, ktorý tiež pomáha udržiavať sekrécie hlienu v optimálnom stave - nie príliš hustý ani príliš vodnatý. Pôvodne izolovaný z baktérií, ktoré sa nachádzajú v črevách priadky morušovej, sa nazýva aj enzým priadky morušovej. Okrem jeho nešpecifického účinku na obranu hostiteľa proti infekcii sa nedávno preukázalo, že serrapeptáza vykazuje antivírusové účinky trávením proteínov, ktoré obaľujú vírus - funguje ako tzv. "odmaskovávač" vírusov, aby ich naša imunita ľahšie našla a mohla zlikvidovať . Účinné môžu byť aj iné proteolytické enzýmy, napríklad bromelaín. Dávka serrapeptázy je založená na enzýmovej aktivite: 80 000 - 100 000 SPU dvakrát denne medzi jedlami na lačný žalúdok.

 

Monolaurin


Monolaurín je tuk nachádzajúci sa v kokosovom oleji, ktorý je tiež k dispozícii ako doplnok výživy. Vykazuje niektoré zaujímavé antivírusové účinky s potvrdenou aktivitou voči vírusom podobným koronavírusu. Mnoho vírusov, ako aj baktérií a prvokov (parazitov) je obalených ochrannou membránou zloženou z tukových látok (lipidov). Súčasný výskum naznačuje, že monolaurín rozpúšťa lipidy v tukovom obale, čo v podstate dezintegruje ochranný štít organizmov a spôsobuje, že imunitný systém ich ľahko zničí. Aj keď monolaurín nebol skúmaný na koronavíruse, môže mať určitý prínos. Typická dávka monolaurínu v 1 000 - 1 500 mg dvakrát denne.

 

Ničitelia vírusov

V prírodnej medicíne existujú overené preparáty, ktoré sa podieľajú na ničení vírusov. Určite tam môžeme zaradiť Dračiu krv, Oreganový olej, Vilcacoru, Extrakt zo semien Grepu. Môžu sa užívať preventívne, aj po prepuknutí choroby. 

 

Ak sa obávate koronavírusu

Ak ste boli v úzkom kontakte s niekým, u ktorého sa potvrdí, že má infekciu 2019-nCoV, mali by ste sledovať svoje zdravie počnúc dňom, keď ste s ním boli prvýkrát v kontakte a pokračovať 14 dní. Všímajte si tieto príznaky a symptómy:

  • Horúčka. Merajte si teplotu dvakrát denne.
  • Kašeľ.
  • Dýchavičnosť alebo ťažkosti s dýchaním.
  • Zimnica, bolesť tela, bolesť hrdla, bolesti hlavy, hnačka, nevoľnosť / zvracanie a výtok z nosa.

Ak sa u vás objaví horúčka alebo akýkoľvek z týchto príznakov, je dôležité, aby ste ich okamžite vyhodnotili u svojho poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.

 

Zdroje:

Tento článok napísal Dr. Michael Murray, jeden z popredných svetových autorít v oblasti prírodnej medicíny. Murray za posledných tridsaťpäť rokov zostavuje rozsiahlu databázu pôvodných vedeckých štúdií z lekárskej literatúry. Osobne zhromaždil viac ako 65 000 článkov z vedeckej literatúry, ktoré poskytujú silné dôkazy o účinnosti stravovania, vitamínov, minerálov, bylín a ďalších prírodných opatrení pri udržiavaní zdravia a liečbe chorôb. Práve z tejto neustále sa rozširujúcej databázy poskytuje Dr. Murray odpovede na otázky týkajúce sa zdravia a liečenia na stránke DoctorMurray.com

 

Tento blog nie je určený na diagnostiku, liečbu alebo lekárske poradenstvo. Obsah poskytovaný na tomto blogu slúži len na informačné účely. Konzultujte so svojím lekárom alebo iným zdravotníckym pracovníkom akékoľvek zdravotné možnosti týkajúce sa diagnostiky alebo liečby. Informácie na tomto blogu by sa nemali považovať za náhradu za poradenstvo zo strany zdravotníckeho personálu. Nároky týkajúce sa konkrétnych produktov v rámci tohto blogu nie sú schválené na diagnostiku, liečbu alebo prevenciu chorôb.

 

 

 

Cookies používame, aby sa vám u nás dobre nakupovalo.